A dilluns 28 de maig de
2012.
La televisió feta
espectacle.
I Gran Hermano és
espectacle al cub.
Com tot espectacle
dissenyat per a captar la màxima quantitat de públic i fer la millor audiència,
se'm fa difícil de creure que les coses hi passen amb tota naturalitat.
És veritat que els
personatges han de tenir la llibertat d'actuar en cada moment segons la seua
voluntat. Voler guionitzar tots i cadascun dels seus moviments convertiria el
programa en una obra de teatre, i faria, cosa que saben molt bé els seus
promotors, que es perdessin situacions reals que superen amb escreix la
imaginació dels seus guionistes.
Encara que els concursants
actuïn amb llibertat, el fil de les seues vides dins el concurs sí que està
subtilment conduït i encarrilat cap a les situacions compromeses, per tal de
captar l'atenció de l'espectador i despertar el debat i la discussió.
En aquesta edició, els
actes d'una concursant que suposadament li devia una certa honradesa i
fidelitat a un altre, i no ho hauria acomplert, ha format dos bàndols
aferrissats. Els que pensen, com ella mateixa, que el programa s'ha excedit
mostrant i furgant en aquests fets suposadament incorrectes, i els qui
argumenten que ja li està bé tot lu que li passa, i que tot s'ho ha buscat ella
soleta. La concursant Noemí insinua que Gran Hermano s'ha encebat amb ella i
amb els seus 'fracassos', i que per això gran part del públic l'ha agafat per
cap d'inxa.
La pensada de la concursant,
a la vista dels esdeveniments, pot ser tant certa com inevitable.
Lu que de veritat em va
semblar curiós va ser el fet de que la presentadora, la Mercedes Milá, negués
una vegada i una altra cap intent ni implicació del programa i d'ella mateixa en
la suposada conxorxa contra la dita Noemí.
La Milá sentenciava :
"Tu t'has entès amb fulano, tu t'has entès amb mengano i tu i només tu has
dit mentides !!".
Proclamar així una evidència
em va semblar portar la discussió cap un desenllaç simplista i populista, feia
pudor de fugida entre la boira. És inopinable que les situacions i les imatges
les va provocar i aportar ella. Però això no resta que el programa les ha
esbombat massiva i efusivament pel seu propi benefici, per aconseguir màximes audiències i enaltir repetidament els
moments de més morbositat i tensió psicològica. De tota manera, cal ser
raonable i admetre que si el programa no hagués actuat així, hauria traït la
seua raó intrínseca de ser.
Els concursants de
programes realistes haurien de tenir molt en compte, abans de participar-hi,
que la ratlla vermella d'aquests programes
la marca, en el millor dels casos, la legalitat, no la caritat.
En un espectacle un hom es
pot atrevir a sortir per explicar-hi acudits, i suportar la pressió de tal fet.
Sembla que la concursant Noemí
va anar a Gran Hermano a saltar a corda, i de cop i volta, s'ha trobat passant
la corda fluixa sense xerxa.
Això és l'esca d'aquesta
mena d'espectacles.
Però tranquils, els
equilibris es fan a un pam del terra.
Lluís Feliu, Notícies del
C. de C. .
Per la videoteca de la RCC, t´envio aquest enllaç, que pude et podrá servir algún dia.
ResponEliminahttp://video.google.es/videoplay?docid=-6290028303331244858&q=owner%3Anodomundotv
la segunda parte del 1936 a 1976.
http://video.google.es/videoplay?docid=-6290028303331244858&q=owner:nodomundotv#docid=787746327003923929
Gràcies per la informació. Salut !
ResponElimina